Jdi na obsah Jdi na menu
 


ZASMĚJTE SE SE MNOU =o)

Český jazyk:

Ø Za starých časů mluvili kněží v kostele latinsky, takže jim nikdo nerozuměl, ale všichni jim to věřili.
Ø Obyčejné chyby v diktátu děláme z nedbalosti a hrubé z neznalosti.
Ø Vyjmenovaná slova jsou slova, která musíme vyjmenovat, abychom si vzpomněli, jestli se v nich píše "i" nebo"y".
Ø Jiné národy, třeba Němci, nemají vyjmenovaná slovy, takže to mají ještě horší, protože se při psaní diktátu nemohou spolehnout na taháky.
Ø Slangové slovo, které nepatří do spisovné češtiny, ale všichni ho stejně znají, protože je většinou vulgární.
Ø Ve škole nemůžeme používat hovorovou češtinu, protože by nám učitelé nerozuměli.
Ø Vlastní jméno je takové, které někomu patří.
Ø Tečkám a čárkám ve větách se říká interrupční znaménka.

Literatura:

Ø Josef Dobrovský napsal první česko - německý slovník. Předtím si Češi a němci nerozuměli, protože si to nemohli přeložit.
Ø Němci říkali, že Češi nemají žádné kulturní tradice, tak obrozenci zfalšovali Rukopis zelenohorský a královédvorský, aby jim dokázali, že nemají pravdu.
Ø Když čteme nějakou knihu, měli bychom si na ni vytvořit nějaký vlastní názor. Ale když ji nerozumíme, tak si názor vytvořit nemůžeme. A když si nemůžeme vytvořit vlastní názor, řekne nám ho učitel.
Ø Próza je příběh o něčem; poezie je o básníkovi.
Ø Balada je, když to špatně dopadne.
Ø Dlouhé básně psali básníci proto, že nevěděli, že se to jednou budeme muset učit nazpaměť.
Ø Pseudonym používali hlavně autoři, kteří se styděli za své vlastní jméno.
Ø Karel Hynek Mácha byl básník a proto rád navštěvoval veřejné popravy.
Ø Básník Otakar Březina se vlastním jménem jmenoval Jebavý, ale asi se mu to nelíbilo.
Ø Karel Jaromír Erben napsal sbírku Kytice, což je takový veršovaný horor.
Ø Jaroslav Hašek se proslavil knihou o dobrém vojáku Švejkovi, protože je veselá, je v ní spousta sprostých slov, ale přitom je celá proti válce.
Ø V sociálním románu poukazuje autor na bídu lidí a vychází přitom z vlastní zkušenosti.
Ø Karel Čapek vynalezl roboty.
Ø Po pádu komunistů si už může každý psát co chce a jak chce a podle toho to taky vypadá.

Matematika:

Ø Rovnice o dvou neznámých je, když nevíme ani jedno číslo a přitom musíme vypočítat výsledek.
Ø Ludolfovo číslo je tak dlouhé, že si ho můžeme zapamatovat jenom kousek.
Ø Obdélník je takový prodloužený čtverec.
Ø Když rýsujeme, nesmí být na rysu fleky, protože fleky nejsou geometrický útvar.
Ø Dělení beze zbytku znamená, že nám z čísla nic nezůstane.
Ø Počítat musíme umět, aby nás pak neokradli. Někdy ale počítáme s takovými čísli, která v životě ani neuvidíme.
Ø Kolik je polovina z jedné třetiny nemůžu přesně říct, ale moc to nebude.
Ø Obsah válce zjistíme tak, že do něj něco nalijeme anebo ho vypočítáme.
Ø Když budeme při počítání používat kalkulačku, bude to rychlejší, ale my zůstaneme hloupí.

Dějepis:

Ø Člověk pochází z opice, která se postavila na zadní.
Ø V pravěku lidi ještě moc nemysleli, a když na něco přišli, tak to byla náhoda.
Ø Doba ledová byla v zimě.
Ø Otrok byl majetkem svého pána, třeba jako křeslo nebo tak.
Ø Římský císař měl neomezenou moc, tak si mohl dovolit všechno.
Ø Mumie, to je vlastně stará vysušená mrtvola.
Ø Pyramidy jsou hrobky faraónů. Byly stavěné tak, aby se do nich po faraónově smrti nikdo nemohl dostat. Ale lidi se tam stejně dostali, protože zloději se dostanou všude.
Ø Z období Velkomoravské říše se dochovali převážně legendy. Tak třeba o knížeti Svatoplukovi. Když kníže Svatopluk zemřel, zavolal si své tři syny…
Ø Nevolník byl člověk, který nechodil volit.
Ø Nevolníci museli odevzdával církvi desátek, čili desetinu zisku, a to, co jim zbylo si vzal feudál.
Ø Manželka Jana Lucemburského se jmenovala paní Lucemburská.
Ø Český král Karel IV., nazývaný otec vlasti, byl vlastněn Němec.
Ø Karel IV. měl čtyři manželky. Postupně, ne najednou. Čtyři manželky najednou můžou mít jenom muslimové a to Karel IV. nebyl.
Ø Husité někdy ani nemuseli bojovat. Stačilo když zazpívali a nepřítel prchnul.
Ø Jiří z Poděbrad vyslal poselstvo do ciziny, aby se podíval, jak to tam vypadá.
Ø Ludvík jagelonský se vypravil do boje proti Turkům, ale cesto nějak zapadl do bláta, kde se utopil.
Ø Po Bílé hoře dal panovník popravit 27 českých pánů, kteří ho nejvíc štvali.
Ø Kozina proklel Lomikara a ten pak do roka a do dne umřel strachy.
Ø Hitler rozpoutal druhou světovou válku hlavně proto, že se v Německu vyrábělo hrozně moc zbraní a nikdo nevěděl, co s nima.
Ø Na mnichovské konferenci se rozhodlo, že nám Hitler "okouše" hranice.
Ø O sametové revoluci se ještě učíme v dějepise, a přitom to naši rodiče normálně zažili.

Biologie, botanika, zoologie:

Ø Jednobuněční živočichové nemyslí, protože mají jenom jednu buňku a v ní žádný mozek.
Ø Jednobuněčné organismy nemají nervy, takže když na ně třeba šlápneme, tak si toho ani nevšimnou.
Ø Základní rozdíl mezi živočichem a rostlinou je ten, že živočich se pohybuje a rostlina stojí pořád na místě.
Ø Byliny jsou kytky, které můžeme utrhnout. Na dřeviny si už musíme vzít pilku.
Ø Květiny voní nám i hmyzu. Ty, co voní jen hmyzu, smrdí.
Ø Kulturní plodiny jsou dvojnásob užitečné, protože to co s nich nesníme my, dáváme sníst zvířatům, která pak sníme taky.
Ø Hmyz se dělí na létající a lezoucí. Oboje je stejně nepříjemné.
Ø Jepice má krátký život a když náhodou vletí pod lampu, tak ho má ještě kratší.
Ø Pavouk tká sítě zadkem.
Ø Žížalu můžeme přetrhnout na dvě půlky a každá půlka si odejde jinam.
Ø Myš polní škodí na poli a myš domácí všude, kam vleze.
Ø Krtek špatně vidí, takže někdy udělá hromádku tam, kde to nechceme.
Ø Kukačka je nezodpovědný pták, který nechává svá mláďata na krku jiným.
Ø Většina dravců si kořist loví sama, až na supa, který čeká, co zbyde.
Ø Holub je škodlivý pták, protože znečišťuje sochy velikánů.
Ø Pitvou králíka jsme si dokázali, jak jsou dlouhá střeva býložravce; králík má střeva dlouhá ode zdi ke zdi.
Ø O kočce se říká, že má devět životů, ale ve skutečnosti má jenom jeden, i když vydrží hodně.
Ø V přírodě je sameček vždycky líp vybavený než samička. U lidí je to naopak.
Ø Pštros schovává hlavu do písku a to tak šikovně, že ji vždycky najde.
Ø Žebra používá pruhy pro zmatení nepřítele.

Anatomie:

Ø Lidské tělo se skládá hlavně z vody a kostí.
Ø Krve máme asi tak kolem šesti litrů. Když to přeměříme na kbelíků, tak je to docela málo, ale když se třeba omylem řízneme do tepny, tak je jí docela dost.
Ø Když si zlomíme vaz, tak je to to poslední, co v životě uděláme.
Ø Kůže je největší orgán na těle, protože ji máme úplně všude.
Ø Chytrost nezáleží na velikosti hlavy, ale na počtu mozkových závitů. Můžeme mít hlavu velkou jako slon a při tom být blbej jako tágo.
Ø Pohlavní orgány slouží k zábavě a k rozmnožování.

Zeměpis:

Ø Svět se dělí na cizí státy a na naši vlast.
Ø Ameriku objevil Kryštof Kolumbus, ale do smrti se o tom nedozvěděl.
Ø Kopec je hora, na kterou vyjdeme pěšky; velehoru musíme i slézat, což je nebezpečné.
Ø Ve vyspělých státech je hodně průmyslu, ve státech zaostalých se lidé většinou živí vlastníma rukama.
Ø Zaostalé státy mají velký příjem z cestovního ruchu, protože se na to lidé z vyspělých zemí jezdí rádi podívat.
Ø V Evropské unii jsou samé bohaté státy, proto nás tam nechtějí. A taky máme Temelín.

Chemie, fyzika:

Ø Když je roztok nasycený, tak má dost.
Ø Při manipulaci se dvěma látkami vznikne buď sloučenina nebo výbuch.
Ø Tekutý dusík je hodně studený, takže se v něm přechovávají mrtvoly, které chtějí být 1za čas oživené.
Ø Chemické reakce jsou vratné a nevratné. Těch druhých je podstatně víc.
Ø Zákon setrvačnosti: těleso setrvává v klidu, dokud s ním nepohneme.
Ø Archimédův zákon vynalezl Archimédes, když byl zrovna ve vaně.
Ø Baterie je konzerva s energií.

Hudební výchova:

Ø V opeře se většinou zpívá tím jazykem, ve kterém byla napsána, protože se nikomu nechce to překládat.
Ø Opera může být zpívána jakýmkoli jazykem a stejně jí nebudeme rozumět, i kdyby náhodou byla česky.
Ø Johan Sebastian Bach byl plodný skladatel. Nejenom, že toho hodně složil, ale taky měl dvanáct dětí.
Ø Hluchota je mezi skladateli celkem běžná. Smetana byl taky na stará kolena hluchý.
Ø Houslový klíč je otvírák hudby.

Výtvarná výchova:

Ø Abstraktní umění je věc, která neznamená nic a každý si to v tom musí poznat.
Ø Kritik je člověk, který vysvětluje umělcům, jak by dílo ztvárnil on, kdyby to ale uměl.
Ø Fleky na obrazech můžou dělat malíři, ale žáci ve škole ne, protože to by za ně dostali hned pětku.
Ø Ono to vypadá, že je to strašně rozmazané, ale to je jenom takový papír.

Pracovní vyučování:

Ø Je pravda, že jsem spolužáka praštil pilkou, ale on si začal pravítkem.
Ø Kdybyste mohl ještě jednou zopakovat ty bezpečnostní předpisy, mě nějak uniklo, co vlastně ještě vůbec smím v dílně dělat.
Ø Vím, že je pilka nebezpečná, ale já ji po něm hodil zubama od sebe.
Ø Původně jsem se chtěl tím kladívkem trefit do hřebíku, ale palec byl větší.
Ø Kladívko je v pořádku, ale hřebíkům šli všechny nohy šejdrem.
Ø Nemohl jsem přinést pomůcky, protože jsme měli vzít u tatínka v dílně odřezky a já jsem z neúplné rodiny.
Ø Není pravda, že jsem při práci na pozemku mluvil sprostě. Já jen opakoval, co řekl spolužák, protože jsem měl dojem, že snad špatně slyším.
Ø Kdyby mi tu motyku spolužák půjčil po dobrém, tak mohla být ještě celá.

Různě … a o přestávce:

Ø Hvězdy jsou obydlené, protože se tam večer svítí.
Ø Děti, zbyla nám minutka času, tak si otevřete sešity a napíšeme si malou desetiminutovku.
Ø Nechtěl jsem říct spolužačce sprosté slovo, ale když ono se to v tu chvíli prostě nabízelo.
Ø Ve škole se musíme přezouvat, abychom nenanosili do třídy špínu, i když jsou za to placeny uklízečky.
Ø Nemohl jsem po spolužákovi hodit přezůvkou. Když už to tedy musí být, tak se přiznávám k tomu, že se nepřezouvám a jenom to předstírám.
Ø Ještě jednou mi řekneš soudružko učitelko a pošlu tě k soudruhu řediteli.
Ø Nechtěl jsem opisovat. To já takhle občas zašilhám, protože mám oční vadu.
Ø To není tahák. To jsou jen takové výpisky.
Ø Nemůžu se vám přece během písemky koukat celou dobu do očí, paní učitelko. Taky musím koukat, co píšu.
Ø Nevzal jsem mu svačinu! Já mu jenom z těch chlebů vytáhl řízek.
Ø Vyřídil jsem tatínkovi, aby přišel do školy! On nejspíš zabloudil…
Ø Jak bych mohl rozšiřovat nevhodné rýmovačky a Františku Palackém, vždyť já toho člověka přece vůbec neznám.
Ø Nevím přesně, kdo vynalezl telefon, ale musel to asi být nějaký chytrý pán.
Ø Dívčí záchodky jsem použil proto, že to bylo blíž; ne proto, abych tam na někoho koukal.
Ø Nesmál jsem se tomu, co říkal pan učitel. Smál jsem se vlastní obrazotvornosti.
Ø To potravinářské barvivo do přepravky s mlékem hodil jeden kluk z vyšší třídy, ale nemůžu vám říct jeho jméno, protože to by mě pak Horáček pěkně zmydlil.
Ø Zvonek zvoní hezky, ale mohl by zvonit častěji.
Ø Když jsou prázdniny, tak vypadá škola docela neškodně.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář